W ramach realizacji zadania nr 3, czyli warsztatu uczniowskiego, Ambasadorowie Drużyny zrealizowali kilka projektów przeznaczonych dla wszystkich uczniów naszej szkoły.
1. Pierwszym projektem była gra historyczno-ekonomiczna zrealizowana 06 lutego 2024 r., w której udział wzięli uczniowie klas 5a,5b oraz 8.
Na wstępie głos zabrała pani dyrektor szkoły Monika Szufnarowska, która powitała wszystkich zebranych i powiedziała kilka słów na temat projektu oraz odniosła się do tematu gry "Pieniądz w dziejach Polski".Całe wydarzenie trwało 3 godziny lekcyjne. Ambasadorowie Drużyny Edukacji Ekonomicznej przedstawili historię pieniądza w dziejach Polski, korzystając z prezentacji przygotowanej przez NBP na potrzeby projektu.. Wcześniej do każdego z omawianych slajdów przygotowali zadania i pytania o różnym stopniu trudności. Po zakończonej prezentacji uczniowie biorący udział w grze zostali podzieleni na grupy 5 osobowe. Grupy w określonych odstępach czasowych wychodziły z sali gimnastycznej w poszukiwaniu stanowisk Ambasadorów, które rozmieszczone były w różnych miejscach w szkole. Na każdym stanowisku mieli do wykonania kilka zadań lub mieli odpowiedzieć na pytania, za które otrzymywali punkty wpisywane na kartę punktów drużyny. W międzyczasie grupy oczekujące na wyjście przygotowywały projekt własnego banknotu ( co było także jednym z zadań punktowanych w grze).
Po wykonaniu wszystkich zadań uczniowie wracali na salę gimnastyczną i oddawali swoje karty punktów. Ambasadorowie zliczali punkty każdej drużyny oraz wyłonili zwycięzcę. Upominki i dyplomy wręczone zostały 2 dni później przed rozpoczęciem debaty szkolnej.
Po zakończeniu zadań przez wszystkie drużyny na salę wniesiony został tort , uczniowie odśpiewali "100 lat" dla złotówki, a następnie ze smakiem skonsumowali pyszny tort.
2. Warsztaty w klasach 0-3
a) w klasie 1b i w klasie 3 ( prowadzący - Kornel i Mateusz) - Co to znaczy, że ktoś jest biedny?
b) warsztaty w klasie 2 ( prowadzący Aniela i Xawery) - Co to jest cena?
c) warsztaty w klasie 0 i klasie 1a ( prowadzący - Martyna, Nikola, Iwo, Jan) - Gdzie i jak oszczędza się pieniądze?
3. Opracowanie regulaminu konkursu "Kartka urodzinowa dla złotówki" oraz zapoznanie z nim wszystkich klas. Zebranie prac konkursowych i wyłonienie zwycięzców w poszczególnych kategoriach ( klasy 0-3, klasy 4-5, klasy 6-8)
GALERIA GRA HISTORYCZNO-EKONOMICZNA
GALERIA WARSZTATY